Oliver - Cherryville - Salmo - Reisverslag uit Salmo, Canada van sandramarloes - WaarBenJij.nu Oliver - Cherryville - Salmo - Reisverslag uit Salmo, Canada van sandramarloes - WaarBenJij.nu

Oliver - Cherryville - Salmo

Door: Sandra en Marloes

03 September 2010 | Canada, Salmo

Donderdag 2-9
Oliver - Cherryville

Het is vandaag prachtig weer!!! Hele dag zon, lekker warm alleen een wat frisse wind. We reden de Highway 97 via de orchards (tuinen) met perziken, appels, abrikozen en alle andere groenten en fruit.
We hebben pruimen, komkommer, roma-tomaten en courgette gekocht bij een lokale groente- en fruitkraam. De komkommer en courgette zijn beide ca. 30 cm lang en 5cm dik. Daarom zijn ze soms moeilijk uit elkaar te houden.

Onze lunch langs één van de grote meren gegeten met een schitterend uitzicht. Na de lunch een korte wandeling langs Okanagan Lake gemaakt. Een echte boardwalk over houten planken naar een bird watch. Hier zijn veel migrerende vogels te spotten. Helaas hielden ze zich bijna allemaal verstopt. Wel hele mooie uitzichten over het meer gezien.

In Okanagan Valley zitten vele wijngaarden. Ze hebben soms hele grappige namen: o.a. dirty laundry winery. We hebben 2 wijnmakerijen bezocht. De eerste bleek alleen een proeflokaal te hebben, maar de tweede was een prachtig terrein met schitterende gebouwen. Daarachter lag een wijds uitzicht over de omgeving. We hebben erg genoten van deze wijnmakerij. Robin vond het ontdekken van deze nieuwe omgeving prachtig. Vooral zolang ze op de betonnen grond kon lopen. Toen we even in het gras wilden zitten bleek ze dit echt eng te vinden en wilde ze alleen maar weg.

Vanaf Osoyoos de enige woestijn(Osoyoos Dessert) van Canada ingereden die rond Kelowna stopt. Wel hebben we de hele dag langs enorm grote meren gereden op de route Oliver-Summerland-Peachland- Kelowna-Vernon. Daar zijn we naar het oosten gereden over Highway 6, waar het iedere kilometer groener werd. Nu camping midden in het bos.

Opvallend is dat Robin echt een soort verlatingsangst blijkt te hebben. Ineens is iedere nieuwe omgeving eng. Op de camping werd ze naast de camper op de grond gezet en mevrouw weigerde gewoon een stap te zetten, bleef 10 minuten licht jammerend staan. Niets van te begrijpen, want zodra je haar oppakt is alles weer goed.

Ons eerste kampvuur / barbecue gemaakt vandaag, ging lang niet slecht. Lekker een stukje kip en wat garnalen geroosterd. Daarna nog marshmallows gesmolten, nu al favoriet bij Robin.

Intussen hebben we al ruim 600 km gereden…het gaat hard, net als de benzine met een verbruik van 1 op 3.

Vrijdag 3-9
Cherryville – Salmo

Na een heerlijke wandeling vanochtend vanaf onze prachtige camping zijn we richting Needles vertrokken om met de pont over te varen naar Fauquier. Bij de pont aangekomen bleek hij over een groot meer te gaan waarin boomstammen van de houtkap dreven. Aan de overkant reden we verder richting Nakusp.

Onderweg hebben we heerlijk gepicknickt aan de rand van een meer (Upper Arrow Lake) in het McDonald Creek Park. Het is vandaag warm, de voorspelling was 31 graden. Aan het meer lag een lekker strand. En na de lunch hebben we onze schoenen lekker uitgedaan en hebben heerlijk met Robin in het zand zitten spelen en eventjes in het hele koude meer het water gevoeld. Dit meer is echt ontzettend groot, het lijkt wel een zee, het was dan ook vreemd om te proeven dat het zoet water is. Logisch, maar raar.

Toen we wegreden, hadden we het grappend over beren en wildlife. Binnen 10 minuten begon Marloes een soort noodstop te maken en te gillen: beerbeerbeer…bleek dat er plotseling voor onze camper (ca. 80km/h) een beer begon over te steken. Het beest schrok ook van de noodstop die gemaakt moest worden om een aanrijding te voorkomen en rende het bos in. Al wat ons restte was een schim op de foto en een adrenalineshot waar geen drugs tegen op kan. Goed, ze zijn er en kunnen dus zomaar de weg oplopen, of ergens anders opduiken waar jij je eten zit op te smikkelen, aan het wandelen bent etc.

De rest van de dag hebben we lekker doorgereden en een tussenstop bij de toeristinfo van Nelson gemaakt. De weg die we wilden nemen, twijfelden we nl. over. We zijn blij dat we even gestopt zijn, want de weg wordt afgeraden aan iedereen die geen 4-wheeldrive heeft. Het bleek een onverharde weg te zijn. Nu moeten we wel weer een stuk omrijden. 40km na Nelson vonden we een RV-camping voor komende nacht. Lekker met Robin nog even gespeeld, haar naar bed gebracht en nu even internet updaten.

• 04 September 2010 - 07:34

Yvonne:

Zie je wel....beren! Nou ja, hij was waarschijnlijk banger dan jullie (hoop ik). Hoe gaat het rijden met de camper nu, went het? Ik vind het trouwens niet zo gek dat Robin opkijkt van iedere keer een andere omgeving. Het enige bekende zijn jullie natuurlijk. Het is ook een heel avontuur voor zo'n kleintje toch?
    Ben ook heel benieuwd naar de eerste foto's. Ga zo door met berichten.

• 04 September 2010 - 15:29

OpaAa:

Lieve drie meiden,

Jullie hebben dus gemerkt dat het waar is: "alle begin is moeilijk (dus ook lang wachten)". Maar nu het eerste "paar" kilometers achter de rug is, begint het natuurlijk wat bekender en dus ook wat leuker te worden. Je ziet dan ook veel meer (zoals "beren op de weg") en weet waar je op moet letten. Straks beginnen jullie ter plekke nog een toeristisch adviesbureau.

Net als Yvonne ben ik ook zeer benieuwd naar de foto's.
    Een goeie reis verder. Dikke knuffel voor alledrie.
    OpaAa.

• 04 September 2010 - 17:40

Tim:

Ik had moeten weten dat ik niet de eerste zou zijn met "beren op de weg". You win again, Wim...

Wat een avontuur dames. Lijkt me een heerlijk vrij gevoel om zomaar overal heen te karren waar je zin in hebt. Vooral buiten Nederland, waar je toch elke vijf minuten een dorpje, een tankstation of een file tegenkomt.

Geniet ervan!

Tim

• 05 September 2010 - 14:54

Sylvia:

Wow, wat maken jullie al een hoop mee zeg! Leuk! En logisch dat Robin het best verwarrend vindt, die veranderende omgeving. Volgens mij genieten jullie met volle teugen! Leuk om te lezen. Maar waar blijven die mooie foto's van jullie nou?

• 05 September 2010 - 18:39

Henk:

Gelukkig zijn het echte beren die je op de weg ziet.
    Jammer dat het niet glukt is om een goede foto te maken.

• 06 September 2010 - 09:28

Bregtje:

stoer!
    en logisch dat robin jullie n het vizier houdt toch? niks mis mee!

blijf avonturen beleven en waar blijven de foto's??

• 07 September 2010 - 18:54

Elly:

Ik geniet van jullie verhalen: wat een afwisselende en bijzondere dingen maken jullie mee. Klasse dat jullie dat huisje zo kunnen besturen. Blijf genieten!

• 08 September 2010 - 09:06

Ursula:

sjonge wat een gave reis maken jullie!
    En wat stoer dat je zo'n grote camper stuurt, het moet haast een touringcar zijn qua formaat!

Veel plezier nog en ik kijk uit naar het volgende deel!

• 14 September 2010 - 13:05

Mike:

Mooi zeg, op die foto van Robin op de grashelling lijkt ze wel een reus :).
    Zo hard groeit ze toch niet? ;).