Victoria-Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van sandramarloes - WaarBenJij.nu Victoria-Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van sandramarloes - WaarBenJij.nu

Victoria-Vancouver

Door: Sandra en Marloes

24 September 2010 | Canada, Vancouver

22/9
Victoria

Vandaag lekker met de bus naar Victoria gegaan. De bus was ongeveer 10 minuten lopen van de camping, dus lekker makkelijk om niet met die grote camper deze stad in te hoeven. Eerst zijn we naar Craigdarroch Castle gegaan. Een bizar huis/kasteel dat door een rijke zakenman gebouwd is voor zijn gezin. Allerlei dure materialen uit alle windstreken van de wereld zijn gebruikt. De beste man wilde in het kasteel gaan wonen na zijn pensionering, maar heeft helaas niet zolang geleefd. Zijn weduwe en kinderen hebben er wel gewoond. Begin 1900 is de hele inventaris geveild en nu zijn de restaurateurs nog steeds bezig om alle originele stukken terug te vinden. Gelukkig is er al veel weer terug en het was leuk hier doorheen te struinen.

Vervolgens zijn we naar het centrum van Victoria gelopen (ca. 30 minuten). En na een lekkere Starbucks zijn we door allerlei leuke straten gelopen en naar Chinatown geweest. Hier is, naar men zegt, de smalste steeg van op zijn minst Canada. Vroeger werd hier veel gegokt, nu zitten er wat Chinese souvenirwinkeltjes en in eentje vonden we een nagebootst gokkantoortje uit de vorige eeuw terug.
Na een wandeling richting de haven kwamen we bij Bastion Square, waar we lekker in het zonnetje gezeten hebben.
Het is echt ongelofelijk hoeveel mensen hier toch even kwijt willen hoe; schattig, mooi, lief, prachtig etc. Robin is en de vele opmerkingen over haar schitterende rode haartjes kunnen we ook echt niet meer tellen. Het is net alsof je met één of andere beroemdheid loopt. Nu is Robin natuurlijk ook de mooiste, maar wij zijn nogal bevooroordeeld.
Goed, we zijn verder gelopen langs de haven waar zeer grote en luxe jachten lagen en op de kade stonden allerlei lokale kunstenaars. Het is ons op het hele eiland al opgevallen hoeveel kunstenaars hier wonen en hoeveel galerietjes er zijn.
We kwamen uit bij het Empress hotel. We zijn al eerder van deze luxe hotels tegen gekomen, maar ook dit is weer een prachtig gebouw. Het volgende op de toer: het Parlement.
Het is in Victoria echt net of je in Engeland bent. Natuurlijk is het hier vroeger Engels geweest en in de boekjes staat dat ze hier Engelser dan Engels zijn, maar toch overvalt je het “home sweet home” gevoel.

Als afsluiting van de vakantie zijn we heerlijk uit eten geweest, al duurde het serveren van het eten wat langer omdat de serveersters Robin zo lief vonden (we kregen hiervoor zelfs oprechte excuses). Ach, we zouden bijna zeggen dat het went…

23/9
Victoria – Tsawassan

Vandaag zijn we heerlijk relaxt naar de veerboot gereden. De boot ging al om 12h en rond 14h waren we op de camping. Daar hebben we rustig aan alles opgeruimd, ingepakt en schoongemaakt.

24/9
Tsawassan – Vancouver

Het allerlaatste stukje…..we rijden rustig aan weg en tanken voor de laatste keer, vullen de propaan bij en dan zijn we weer bij het verhuurstation.
De camper kan snel worden ingeleverd….en gelukkig hebben ze geen klachten. Op de teller staat in totaal 4340km. en we hebben ongeveer net zoveel foto’s gemaakt van deze schitterend mooie en lange reis!
De taxi arriveert en breng ons naar het vliegveld, even wat gedoe met inchecken…want toch iets te veel kilo’s, gelukkig mogen we de slaaptent van Robin en de rugdrager apart inchecken. Dus geen extra kosten.
Met een laatste Starbucks in Canada schrijven we dit stukje…over 1,5h vliegen we terug naar huis!

• 24 September 2010 - 21:55

Henk Ria:

Helemaal niet bevooroordeeld. Ze is gewoon lief, mooi, schattig, prachtig etc.
    Vele kilometers,maar het was het allemaal waard.

• 24 September 2010 - 22:45

Herma:

pff wat een mooie foto's allemaal zeg...en het is jullie weer gelukt: ik ben jaloers

• 25 September 2010 - 15:25

OpaAa:

Lieve schatten,

Allemaal heel mooi en van harte gegund, maar ik zal blij zijn als ik het bericht krijg dat jullie veilig thuis zijn in dat mooie Ede. HOME, SWEET HOME!

OpaAa