Tofino - Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van sandramarloes - WaarBenJij.nu Tofino - Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van sandramarloes - WaarBenJij.nu

Tofino - Ucluelet

Door: Sandra en Marloes

18 September 2010 | Canada, Ucluelet

17/9
Tofino – Ucluelet

Lekker rustig aangedaan, want doordat we gisteren al met een boot mee konden, hebben we wat tijd over. Eerst zijn we naar Grice Bay gegaan. Onderweg zagen we hoog in de lucht 3 bald eagles.

Daarna zijn we naar Radar Hill gegaan. Het uitzicht viel wat tegen dus waren we alweer snel klaar voor de volgende activiteit. Bij Schooner Cove hebben we een prachtige wandeling gemaakt die door het regenwoud naar de kust liep. Het werd eb rond de tijd dat wij daar waren waardoor er een heerlijk groot zandstrand was ontstaan. Het zonnetje was ook heerlijk aan het schijnen. We hebben geluncht op een eilandje waar we naartoe konden lopen. Robin was erg blij met alle prachtige stenen en schelpen die door de zee waren achtergelaten.

Het was echt schitterend en lekker warm weer en omdat we wat extra tijd hadden, zijn we als extra stop naar Long Beach gegaan. Dit is het enige surferstrand van Canada (zegt men hier). Eerst hebben we Robin goed ingesmeerd en daarna zijn we lekker gaan chillen op het strand. Sandra in een korte rok en Robin had haar korte broek aan.

Tot slot nog een wandeling door het regenwoud. We begonnen deze board walk boven in tussen de bomen en liepen via trappen helemaal naar de bodem van het regenwoud. Onderweg leerden we van alles en nog wat over het woud. Maar wat het beste is blijven hangen is het beeld van de Banana Slugs. Deze naaktslakken kunnen dan wel zeer nuttig zijn, maar ze zijn ook heel slijmerig en kunnen wel 20 cm. lang worden. De grootste die wij zagen was meer dan een hand lang, we gokken toch zeker op 17 cm.
Na de wandeling zijn we doorgereden naar de volgende camping: Surf Junction. Met als belangrijkste attractie: een hot tub en sauna, wat een luxe!!!

18/9
Ucluelet

Heerlijk wat een vakantiegevoel! De hot tub is goed bevallen, dus we blijven hier nog maar een nachtje!
Na een heel lekker ontbijt met bagels, die gaan we nog missen als we weer thuis zijn, hebben we eerst nog even Ucluelet bezocht.
Het dorp hebben we in de motregen bekeken, maar het bleek niet echt leuk te zijn. Wel een leuk lunchtentje gevonden.

En daarna, naar aanleiding van een tip van andere mensen die de hot tub gisteren bezochten, naar een zalmkwekerij (salmon hatchery). Na een beetje zoeken hebben we de hatchery gevonden.
Een klein stroompje met grote en zeer grote zalmen die verwoedt tegen de stroom in aan het zwemmen en springen waren. We zijn tijdens eb (ja het staat in verbinding met de oceaan) gekomen om alles beter te kunnen zien.
Er kwamen 5 beren lekker naar zalmen vissen op gemiddeld zo’n 8 meter afstand van ons. Toen één van de beren binnen drie meter van ons kwam, werd het voor ons wat te spannend en zijn we even wat naar achteren gelopen; al had de beer alleen maar oog voor die lekkere vette zalmen. Anderhalf uur hebben we genoten van de springende zalmen en vissende en etende zwarte beren.

Op tijd waren we weer op de camping terug. Terwijl Robin een schoonheidsslaapje deed, hebben wij lekker even buiten zitten lezen. Na ons diner zijn we heerlijk met z’n drieën naar de hot tub gegaan om lekker te weken. Robin vond het erg leuk en wij hebben gezellig met een aantal Canadese surfers zitten kletsen. Toen we helemaal lekker doorgewarmd en ontspannen waren, zijn we terug naar de camper gelopen. Zo lekker ons bedje in!

• 23 September 2010 - 07:42

Bregtje:

O, wat jammer, geen foto's van de hottub en het strand? Robin in Hot tub had me bijzonder leuk geleken! ;-)

• 23 September 2010 - 16:31

Ria Henk:

Hebben jullie zelf ook nog een zalmpje gevangen?
    Ik hoop wel dat jullie ook foto's hebben gemaakt van de beren die zo dicht bij jullie waren.
    Groetjes.

• 23 September 2010 - 18:08

Roeland:

Ik zie dat jullie een nieuw huisdier hebben gevonden voor Robin;-)

• 23 September 2010 - 18:17

Sylvia:

Wat een superdag! En wat gaaf ook die foto's van de beren zo dichtbij!

• 23 September 2010 - 19:59

Anneke:

ha dames, wat leuk om jullie reisverslag te volgen en foto's te zien. Twee jaar geleden waren wij ook op Vancouver Island, ik weet weer helemaal hoe het was om beren tegen te komen (en vervolgens: achter elke boom een beer zien:-). Geniet er nog even van, en daarna veel nagenieten! Groetjes Anneke & Tjerk & Lydia