Belevenissen in Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu Belevenissen in Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu

Belevenissen in Kanchanaburi

Door: Sandra en Marloes

02 December 2005 | Thailand, Kanchanaburi

Alweer 3 dagen zijn er voorbij...
Wat vliegt de tijd toch als de zon schijnt en je het naar je zin hebt.
Natuurlijk hebben we weer veel beleefd.
De eerste dag zijn we naar het Thailand-Burma Railway Centre geweest voor een zeer benodigde update over de geschiedenis van de Death Railway. Er zijn hier tijdens de tweede wereldoorlog vele duizenden mensen doodgegaan tijdens de bouw van de spoorweg die de Japanners vanuit Thailand via Birma naar India moest brengen. Onder de overledenen bevinden zich bijna 3000 Nederlanders, gevangen genomen in Indonesië.
Na het museum zijn we naar de begraafplaats gegaan, raar hoor zover van huis een militaire begraafplaats waar veel Nederlanders liggen (waaronder bijv. Van Dijk en Van Katwijk).
Omdat het 60 jaar geleden is dat de oorlog geëindigd is, was er ook een hele grote, sterk geaircode tent met een kleine light & sound show over de bouw van de spoorweg. Ook dit hebben we meegepikt en daarna waren we dus behoorlijk goed op de hoogte van dit deel van WOII.

Nu was het tijd voor een persoonlijke uitdaging en een adrenalineshot.
We hadden een toertje geboekt naar een tempelcomplex. De bijnaam hiervan: The Tiger Temple.
Hier worden namelijk tijgers en andere wilde dieren opgevangen en verzorgt.
En voor het adrenalineshot: Je kan er met een echte tijger op de foto. Deze foto's zijn erg gaaf geworden.....We konden naast de tijgers op dezelfde steen zitten en ze aanraken. ECHT GAAF !!!!!!!!!!!!!!!!!
Daarna konden we spelen met de tijgerkittens..echt schattig, maar ze kunnen wel al indrukwekkend grommen als ze tegen hun wil door toeristen worden opgepakt!

Dag 2; weer een tour!
Dit keer naar de Erawan waterval. Deze waterval heeft maar liefst 7 grote treden en vele kleintjes en het water was echt schitterend blauw. Het is niet voor niets de mooiste van Thailand!
We hebben 3 uur doorgebracht bij deze waterval en we hebben hem bijna helemaal beklommen. Bijna want tegen het einde waren er ineens allemaal wilde apen, die natuurlijk uitgebreid gefotografeerd moesten worden. En omdat we nog wilden zwemmen moesten we terug naar de derde trede, heerlijk afgekoeld tussen de vissen.
Na de lunch zijn we naar de Hellfire Pass gegaan. Ook weer een stuk van de spoorweg, maar nu dwars door een berg. Ontzettend indrukwekkend om te zien wat ze in 12 dagen voor werk hebben moeten verzetten. Ze hebben hier letterlijk dag en nacht gewerkt!
Tot slot zijn we naar een grot geweest waar de Japanners hun wapens bewaarden en waar nu een boeddha in staat. Deze ligt aan een stuk Death Railway dat nu nog in gebruik is. We zijn dan ook een stuk met de trein over de Death Railway gereden.

Dag 3 heeft ons uiteindelijk naar de beroemde Bridge over the River Kwai gebracht. Er is hier momenteel een Bridge over the River Kwai Festival en daarom is er een enorme "braderie" waar ze van alles verkopen van hondjes tot grote pick-up wagens en winterjassen als michelin-mannetje! Verder is er 's avonds een light&sound show. Allereerst hebben we de brug bij daglicht bekeken en over de markt gelopen (2h alles 1x gezien!). En 's avonds zijn we naar de show geweest. Ook weer erg indrukwekkend, we hadden het gevoel dat er echt iets gebeurde, het geluid van overvliegende vliegtuigen, luchtafweergeschut en vallende bommen was overweldigend en bezorgde ons kippenvel. Er was ook veel vuurwerk, dat enorm goed getimed was, waardoor alles nog echter leek. Echt weer iets wat we niet hadden willen missen en we zijn erg blij dat we hier per toeval tijdens het festival zijn!

Vandaag een echte relaxdag...dus vrijwel niets gedaan. Morgen weer naar Bangkok onder andere voor de verjaardag van de koning!

• 02 December 2005 - 12:35

Mike:

Klinkt nou niet echt alsof jullie uitrusten. beklimmen van watervallen, zwemmen en uren over een braderie lopen.

Ik ben nog steeds aan het wachten op het bericht: "De afgelopen twee dagen hebben we helemaal niets gedaan/bekeken/bezocht."
    Maar ach als je in een mooi land als Thailand bent, zal zo'n bericht er niet zo snel komen.

Kunnen jullie trouwens zo'n tijger meenemen. Lijkt me wel een stoer huisdier :)

• 02 December 2005 - 12:46

Yvonne:

wat prachtig en apart die banyanbomen, zijn dat een soort mangroves? Die begraafplaats wordt nog steeds wel heel goed verzorgd zo te zien. Wie doet dat? En wat zijn die tijgers schitterend en kolossaal. Wel dapper van jullie hoor. Volgens mij heb ik ze wel eens op tv gezien, klopt het dat ze worden verzorgd door boeddhistische monniken?
    Het was weer heel spannend en mooi allemaal. We kijken uit naar de volgende keer.

• 02 December 2005 - 18:09

Wil Mol:

Wat een fantastische foto's.
    Zijn jullie eigenlijk niet aan vakantie toe ?
    Volgens mij moeten jullie zo af en toe helemaal kapot zijn als ik lees wat jullie doen.

Groetjes.

• 02 December 2005 - 18:42

Henk En Ria:

Na al die wats hadden jullie wel een adrenalineshot nodig. We bewonderen jullie moed. (Bart zal wel jaloers zijn). Indrukwekkende foto's. Begrijp dat de spoorlijn veel indruk op jullie heeft gemaakt. Aan de foto's te zien kunnen jullie de winterjassen rustig laten hangen.

• 04 December 2005 - 16:55

Greet En Michel:

Sinterklaas is in het land en bij Michel thuis wordt je knettergek van house the sint, gedraaid door de fanshop bij hem tegenover. We zijn erg benieuwd welke kersthous hij gaat draaien.
    Verder gaat alles zijn gangetje, Greet heeft over 3 weken een welverdiende 2 weken kersvakantie oftewel bijslaaptijd. Dan zou ze ook wel aan zo'n waterval willen relaxen.

Heel veel liefs van ons.

• 04 December 2005 - 22:12

Martijn En Linsey:

Met die tijgers was echt onwijs vet...kan je niet zo'n baby tijgertje voor ons meenemen???

• 05 December 2005 - 12:11

Marieke:

Hey Loes en Sandra!

Het is me dan eindelijk gelukt om jullie site eens uitgebreid te bekijken!! Wat een wereldvakanbtie hebben jullie zeg!!! Uitrusten komt er niet echt van, dat ben ik wel met de andere mensen die hier berichten achtergelaten hebben eens. Maar ja, je bent niet zo maar even in zo'n land natuurlijk he?!! En volgens mij is jullie programma erg geweldig! En de foto's zeer indrukwekkend... :-)
    Meiden, heel veel plezier verder! En ik ga jullie nu eens wat regelmatiger in de gaten houden natuurlijk!!

Liefs, Marieke

• 05 December 2005 - 12:41

Renate:

Heeeeeej long time no see!! Sorry... druk gehad zoals usual..
    Veel plezier op die verjaardag! Mijn verjaardag was toppie! Thx voor jullie mailtje!
    We halen het volgend jaar in!
    San ik begreep dat jij ook ergens jarig was geweest?!?!? Gefeliciteerd!
    Tot snel
    Liefs,

• 07 December 2005 - 07:01

Tim:

Hee meiden,

Kijk eens wat voor bericht ik op een welbekende nieuwssite vind? Ik moest ineens aan jullie denken...

"Circustijgers rukken arm van man af (04-12-2005)

Spaanse bezoekers van een circus hebben een lugubere dag gehad. Twee circustijgers rukten de arm van een Roemeense man af. Daarna slokten ze deze gedeeltelijk op. De 30-jarige bezoeker van het circus stak zijn arm door de tralies van de tijgerkooi. De tijgers grepen daarop meteen hun kans, en rukten de arm tot de elleboog eraf.

Waarom de man zijn arm door de tralies stak is nog niet duidelijk, maar waarschijnlijk had hij gedronken. De tijgertemmer van het circus probeerde de man nog te ontzetten door de tijger met een ijzeren stok op de kop te slaan. Dat mocht echter niet meer baten."

Ik denk, ik deel het maar even...

• 12 December 2005 - 16:23

Marieke:

Hey meiden! Lekker die berichten! Maar goed, jullie waren inmiddels alweer bij de tijgers weg he...?! Nog steeds aan het genieten? Hier is het koud en donker... Net mijn kerstboompje opgetuigd! Wel gezellig, van die lichtjes. maarreh... k zou nog maar even lekker genieten van het lekkere klimaat!!! Liefs, Marieke