Historisch Phimai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu Historisch Phimai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu

Historisch Phimai

Door: Sandra en Marloes

28 November 2005 | Thailand, Kanchanaburi

Afgelopen 3 dagen hebben we door gebracht in Phimai.

Een heel klein dorp vlakbij Khorat. We hebben de Khmerruïnes bekeken. Deze waren erg mooi gerestaureerd en indrukwekkend!
Foto's volgen nog...(maar jullie kunnen er hopelijk weer even tegenaan met alle olifantenfoto's).
Ook hebben we het museum met allerlei restanten van Khmerruïnes bezocht. Deze stukken kwamen overal en nergens vandaan en er werd beschreven hoe de cultuur tot ontwikkeling is gekomen.

De tweede dag zijn we naar Thailands grootste en oudste Banyanboom gegaan. Hij was zo'n 350 jaar oud en het leek wel een bos. De Banyanboom groeit namelijk vanuit zijn takken wortels naar de grond, die erg op boomstammen lijken. Niemand weet meer wat de originele boom is geweest. Tussen alle boomstammen / wortels was een tempeltje gebouwd en er liep een paadje (hoezo toeristisch?) waar je over heen kon lopen...nou ja lopen....er stond water tot minimaal enkelhoogte over het gehele pad en onder de rest van de boom was het nog dieper. Laat dit nou net de dag zijn dat San een keer haar bergschoenen (in plaats van sandalen) aan had! Dus schoenen uit en lekker op blote voeten door het water waden.

Gisteren zijn we vanuit Phimai naar Bangkok gegaan, waar we de nacht hebben doorgebracht in de buurt van het toeristenmekka Khao San Road. Vandaag zijn we doorgereisd naar Kanchanaburi (ja we weten het: stond niet op het programma!).
Hier blijven we een paar dagen voordat we weer terug gaan naar Bangkok.

• 28 November 2005 - 12:57

Bart:

de aanhouder wint

het is hier nu bar en boos
    alle zonnige verhalen kunnen niet voorkomen dat het hier is gaan sneeuwen
    en dan mag ik dus niet meer buiten spelen
    ben geen watje
    maar goed
    had dus wat tijd over en wat denk je........
    kan nu naast de poes in de vensterbank zitten
    kijken naar sneeuw heeft ook wel wat!!!

ps kerst komt steeds dichter bij
    jullie weten toch wel zeker dat ze hier vega zijn he!!!

knuffel bart

• 28 November 2005 - 14:50

Mike:

Dames,

Ik denk dat alle ouders al gewend zijn geraakt aan jullie afdwalingen van het schema. Dus ik zou zeggen doe lekker waar je die dag zin in hebt. Want dan voelt het natuurlijk pas echt als vakantie.

Groetjes,

Mike

Ps. Valt het jullie ook op dat Jaq en Jo bijna nooit een berichtje achterlaten. Ik vraag me af of ze Bart nog wel bij die pc weg kunnen halen, zodat ze zelf wat kunnen schrijven :)

• 28 November 2005 - 19:49

Ria En Henk:

Fantastische foto's van de olifantenshow. Ook de andere foto's mogen er wezen, al zou ik die koe gewoon maar een Bart-oor-koe noemen (Geen belediging voor Bart hoor). Jullie blijven lekker veel cultuur opsnuiven, heerlijk. Is de pauze in Kan... nu rust of is daar weer zoveel te beleven? Veel plezier nog.

• 28 November 2005 - 20:59

Wil Mol:

Wat een verschrikkelijk mooie foto's.
    Volgens mij hebben jullie straks maanden nodig om alle indrukken te verwerken.
    Bedankt voor het bijwerken van het kaartje.
    Nu kunnen wij jullie weer een beetje volgen.
    Veel plezier nog.

• 02 December 2005 - 09:37

Annelies.:

Omdat ik net met mijn nieuwe baan ben begonnen heb ik het nu nog rustig! Zodoende kon ik op mijn gemak jullie foto's bekijken. Ziet er gaaf uit daar!! Zo te zien maken jullie aparte dingen mee daar. Geniet er nog even van. Veel liefs vanuit Eindhoven.