Rust in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu Rust in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu

Rust in Bangkok!

Door: Sandra en Marloes

18 December 2005 | Thailand, Bangkok

Jaja, het klinkt raar maar na onze avonturen in Cambodja voelt Bangkok weer als een veilige thuishaven!

Vanuit Siem Reap zijn we met de bus terug gegaan naar de grens. De wegen in Cambodja zouden eigenlijk alleen maar met jeeps bereden mogen worden volgens ons...wat een kuilen en hobbels!
De busrit naar de grens verliep zonder problemen, maar we moesten aan Thaise zijde wel 2 uur in de volle zon in de rij staan voor ons visum...ach ja alle tijd!
Phnom Pehn hebben we trouwens gelaten voor wat het is, want twee hele dagen reizen voor 1 dag Phnom Pehn vonden we wat te veel van het goede.

Nadat we de grens waren overgestoken hadden we geen zin meer om nog naar Bangkok te reizen en dus zijn we in Aranya Pratet blijven slapen. De volgende dag hebben we een grensmarkt bekeken. Deze was echt gericht op lokale mensen, dus we werden weer fijn aangestaard en nageroepen.
Na de markt hebben we de bagage opgehaald en zijn we met de bus over heerlijk geasfalteerde wegen naar Bangkok gegaan.

Het is nu tijd om echt vakantie te vieren! Dus dat betekent lekker relaxen, shoppen, terrasjes pakken etc.
Verder zijn we naar Dusit Zoo geweest. Zeg maar een soort Blijdorp midden in Bangkok. De dierentuin was wel wat verouderd qua verblijven, maar het was een heerlijk rustige omgeving en ze hebben echt andere dieren dan wij. Ze hadden o.a. 2 witte Bengaalse tijgers, veel slangensoorten, varanen, schildpadden, kangeroes, walibies, tapirs, panters, zonberen etc.

Morgenavond vertrekken we naar Koh Tao, lekker strand en we gaan duiken! Hopelijk zit het weer een beetje mee....

• 18 December 2005 - 12:04

Mike:

Nou Nou, jezelf veilig voelen in Bangkok. Dat betekent dat Rotterdam Centraal om 1:00 's nachts jullie vast ook geen angst meer inboezemt.

Nog een twee en halve week en dan weer op het vliegtuig terug naar het koude wintergeplaagde Nederland. ;)

Gelukkig worden jullie in Nederland wel opgewacht met allemaal warme gevoelens :)

Geniet nog lekker van die laatste paar weken en laat je behandelen als koninginnen, want jullie hebben vast nog wat extra budget over :D

• 19 December 2005 - 17:32

Chantal:

Woeha!
    Tijgers, olifanten, slangen, reuze hagidissen, koningen, tempels tot je er misselijk van wordt.....willen jullie wel terug naar Nederland?
    Mag ik jullie er even aan herinneren dat hier alleen maar huismussen, regendruppels en kerken zijn! ;-)
    Het bekijken van jullie verhalen en foto's helpt mij in ieder geval de saaie dagen bij RWS door.
    Loes, je mist hier niets hoor!
    Nou, geniet de laatste dagen maar goed van al dat moois. Ik wacht in ieder geval op de leuke verhalen en "sjoen pleetsjes".
    Grussels
    Tal

• 19 December 2005 - 17:36

Chantal:

Oeps, tis natuurlijk een hagedis he! :-(

• 19 December 2005 - 19:00

Marleen:

hoi dames heb jullie foto's eens bekeken vandaag echt te gek.Rust lekker uit, half januari is het weer aan de bak of niet? groetjes marleen

• 19 December 2005 - 19:28

Wille:

Zo, weer even bijgelezen. Ja dat duurt wel een paar weken met die grote verhalen en vele foto's. Wat gaaf allemaal zeg...
    En jullie komen zo snel al weer terug. Is de tijd daar ook niet voorbij gevlogen? Het kwam ons trouwens laatst goed uit dat jullie er niet waren, zo was er nog plek voor twee over op je opa's verjaardagsfeestje. We hebben heerlijk gewokt!!
    Hé tot gauw, en geniet nog even van al het moois en de heerlijke temperatuur daar.

groeten van ons

• 20 December 2005 - 09:36

Tim:

Oh oh oh, wat ben ik toch jaloers op jullie. Het lijkt me zo fijn om eens niet te kunnen verstaan wat mensen mij op straat naroepen. Hoewel een welgemikte steenworp natuurlijk universeel is. Ach ja, dat krijg je als heiden in Kampen.

Mooie foto's trouwens van die Khmer ruïnes. Zijn jullie trouwens nog Khmers tegengekomen? Uitkijken voor die rode variant he? Die zijn gevaarlijk.

Nou, genoeg jolijt voor vandaag. Ik heb weer een heel bataljon boze klanten in de wacht staan, die wachten op mijn luisterend oor.

Alvast een vrolijke kerst (of wat daar voor doorgaat in den vreemde) en tot snel!

TIM

• 20 December 2005 - 17:43

Henk En Ria:

Echt vakantie vieren. Hoelang houden jullie dat vol? Kijk maar uit anders krijgen jullie afkick verschijnselen. Veel plezier met jullie duikcursus.

• 22 December 2005 - 13:35

Theo,Bets,Erwin:

Jullie laatste weken in Thailand wordt dan nu afgesloten met een even niets meer doen vakantie, kan je alle indrukken die je opgedaan hebt allemaal laten bezinken, alhoewel dat pas op Nederlandse bodem echt gaat gebeuren, het lijkt me leuk als jullie bij je ouders zijn in zwijndrecht om daar iets van te horen dus kom ik zeker en vast even langs. Wij wensen julie fijne dagen nog in thailand, een goed begin van 2006 en een goede thuiskomst,Hartelijke groetjes

• 22 December 2005 - 17:05

Hans En Yvonne:

Volgens de krant is het weer daar nogal slecht. Of valt dat nogal mee? Geniet nog maar lekker van de laatste weken>