Bangkok en reizen in Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van sandramarloes - WaarBenJij.nu Bangkok en reizen in Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van sandramarloes - WaarBenJij.nu

Bangkok en reizen in Cambodja

Door: Sandra en Marloes

08 December 2005 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vanaf 3 december zijn we 4 dagen in Bangkok geweest. Het was weer druk, maar we merken toch wel dat we er aan gewend zijn geraakt. We kunnen er in ieder geval beter mee omgaan.

4 december zijn we naar de Chatuchak Weekend Market geweest. Dit is een markt zo groot als een behoorlijk dorp, waar je echt ALLES kan kopen!!! Kleding, speelgoed, meubels, servies, honden, katten, planten, autoaccessoires etc.
We hebben hier zo'n 5 uur doorgebracht, maar hadden het nog lang niet gezien!

5 december was de koning hier jarig. En dat wordt in Thailand uitgebreid (3 dagen) gevierd met het hoogtepunt op 5 december zelf. Het was een dag van veel wachten terwijl je geen idee hebt waarop je wacht. Uiteindelijk hebben we wel 2x de koning, koningin, prins en prinsessen gezien.
Op het Sanam Luang plein werd allemaal gratis eten uitgedeeld en toen we daarnaar stonden te kijken, moest Sandra ineens meehelpen gebakken banaan en fishcakes te maken. Dit was erg grappig voor de Thai en heel gezellig voor ons!
Verder was er een kaarsenceremonie om 19.30h en iedereen had een kaars en droeg één of ander thais vers voor. Daarna was het tijd voor vuurwerk. Vooral erg hard, want het werd tussen de mensen afgestoken op een afgesloten stukje terrein.
Tijdens het vuurwerk begonnen de optredens al, maar we waren de chaos zat en zijn lekker gaan slapen.
De laatste dag in Bangkok zijn we Wat Arun gaan bezoeken. Natuurlijk weer erg mooi, maar we zien de wats in steeds hoger tempo (toch een overdosis!?!). Daarna zijn we naar Chinatown gegaan. En tot slot hebben we een Snake Farm bezocht. Hiervan zullen de foto's zeker nog volgen!

Gisteren zijn we naar Cambodja gereisd. Een trip die we nooit zullen vergeten. Het was zeker geen pretje en we zijn van 07.00h tot 22.30h onderweg geweest. We weten dan ook niet of we na Angkor Wat nog verder gaan reizen in Cambodja. We zien wel...morgen eerst het werelderfgoed maar eens bekijken (eerst een dag relaxen)!

• 08 December 2005 - 09:34

Arnaud:

Heeft die koning toevallig een witte baard en een schimmel tussen zijn benen?

In dat geval komt de Sint dus niet uit Spanje. :D

• 08 December 2005 - 10:17

Roeland:

Tjah dat is wel een mogelijkheid he? maar dat moet ie wel van ver komen zeg?

• 08 December 2005 - 20:21

Henk En Ria:

Kokkerellen (werken?????) in de vakantie is weer eens iets anders. Een Snake farm!!! Toch niet weer van die enge wurgertjes geaaid. En niet klagen over reistijd: Hier zitten mensen door een beetje wit spul bijna een dag in een file.

• 09 December 2005 - 06:52

Mike:

He Dames,

Nu jullie thais hebben leren koken, kom ik zeker nog eens langs om gebakken banaan te eten :). (Alhoewel ik dacht dat gebakken banaan chinees was)
    Die tijgers bezoeken en aanraken leek me echt wel erg leuk, maar een snakefarm ben ik toch iets minder enthousiast over. Maar zolang jullie het maar leuk hebben gevonden toch!

Nou groetjes en tot het volgende avontuur,

Mike

• 09 December 2005 - 11:08

Annelies:

Hai avonturiers! Ik lees het al druk, druk, druk zoals gewoonlijk, maar ik zou het graag ook op die manier druk hebben. En ook ik kom van jullie kookkunsten profiteren als jullie weer terug zijn. Weer ouderwets theeleuten!

Tot snel lieve dames!

• 09 December 2005 - 19:05

OpaAa:

Lieve meiden,
    Zo maar op verjaardag van de koning. Wie maakt dat mee!. Ja, jullie natuurlijk. Maak ons maar lekker.
    Ik heb echter míjn verjaardag ook uitbundig gevierd en ben daarmeenog steeds bezig.
    Zaterdag j.l zaten we in het park Sonsbeek in Arnhem bij de Chinees met 19 man aan tafel, warm en koud buffet, wokken en japanse plaat.
    Morgen, dus ook zaterdag zitten we in Kampen (bij China Garden) weer met 19 man aan tafel (familie en kennissen uit Kampen en omgeving) met hetzelfde programma. Dus, ook wij kome niet te kort.
    Overigens bedankt voor jullie felicitaties.
    Goeie reis verder.

• 12 December 2005 - 12:44

Rieneke En Remco:

Hallo Sandra en Marloes,

Jullie kennen ons niet, maar wij waren een beetje in recente berichten over Cambodja aan het rondneuzen om uit te vinden in welke staat de weg van de grens met Thailand naar Siem Reap momenteel verkeert (zelf willen we over een paar dagen namelijk van SR naar Bangkok reizen). Wij komen uit Vietnam en hebben in Cambodja een paar plaatsen gezien (Sihanoukville en Phnom Penh) en deze plaatsen, inclusief de weg naar Vietnam, zijn zeer goed bereisbaar met de bus (de wegen zijn gewoon geasfalteerd), dus laat jullie reis van Thailand naar Cambodja je niet weerhouden om meer van Cambodja te zien, want het is echt een erg mooi land! Voor foto's (binnenkort) en berichten over andere landen die jullie misschien ook willen bezoeken kun je eventueel kijken op onze site: rienrem.waarbenjij.nu

Veel plezier nog!