Isan - Reisverslag uit Phimai, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu Isan - Reisverslag uit Phimai, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu

Isan

Door: Sandra en Marloes

24 November 2005 | Thailand, Phimai

De afgelopen dagen hebben we heel wat stadjes gezien en veel gereisd.

In Roi Et hebben we het lekker rustig aan gedaan. Lekker bij het meer (of zoals zij het noemen: swamp) gezeten en wat wats bezocht. Één daarvan had de hoogste staande Boeddha ter wereld. Bij deze zelfde wat kwamen we ook per ongeluk in een begrafenisceremonie terecht. Het was de derde dag van rouw en dus de dag van de crematie. We hebben even staan kijken, maar je voelt je dan toch niet op je plaats en dus hebben we niet de hele ceremonie gezien.

Vanuit Roi Et zijn we naar Khon Kaen gegaan.
Deze provinciehoofdstad is een stuk groter dan Roi Et, maar dat wil niet zeggen dat ze hier een woord engels spreken. Het bestellen van eten ging allemaal met handen en voeten en soms de woordenlijst van de Lonely Planet. Ook wordt je in Isan (noordoosten van Thailand) zo'n beetje aangekeken alsof je van Mars komt (er komen hier nl bijna geen toeristen). We hebben al afgesproken dat we in Nederland elkaar af en toe maar moeten gaan aanstaren, heel hard gaan lachen en stiekum zwaaien om het onvermijdelijke aandachtstekort op te heffen.
Goed ook in Khon Kaen hadden ze een meer en ook hier weer wats bezocht, maar die waren dicht en dus konden we alleen de buitenkant zien.

Nu zijn we in Phimai aangeland. Hier hebben ze de best bewaard gebleven Khmerruïnes van Thailand. Morgen gaan we daar een kijkje nemen.

Oh ja voor de foto-verslaafden: er zijn weer wat foto's geplaatst, maar wegens ruimtegebrek worden er binnen een paar dagen nog vele foto's geplaatst waaronder die van de olifantenshow...nog even geduld dus, want deze computer heeft geen cd-speler!

• 24 November 2005 - 18:15

Wil Mol:

Wat een fantastische foto's.
    Jullie zien er goed uit.
    Al wat afgevallen ????

Wij vinden het wel jammer dat wij jullie nu niet meer via het kaartje kunnen volgen.

Nog veel plezier en geniet van het mooie weer.
    Hier stormt het en morgen krijgen we hagel en onweersbuien en in Limbabwe zelfs natte sneeuw.

Groetjes van ons allen.

• 24 November 2005 - 20:01

Henk En Ria:

Zo te horen was de rust van korte duur. Hebben juillie kip besteld (chickendance)? Lijkt ons leuk. Hebben jullie al gezwommen in die meren of zijn jullie daarvoor toch een beetje te lui. Leuke foto's.

• 25 November 2005 - 07:04

Tim:

Hee meiden,

Tijdje niks meer van me laten horen, waarvoor excuses. Beetje druk de laatste tijd. Klinkt weer goed allemaal. Mooi hè, die wats? Als Essent-slaaf heb ik er dagelijks mee te maken. Dat zijn dan vaak Kilowatts, maar toch...
    Verder even geen nieuws. Ja hallo, we kunnen niet allemaal op wereldreis zijn. Dat zou een mooie boel worden zeg. Nee, sómmigen van ons dragen dagelijks met hard werken hun steentje bij aan de samenleving, in plaats van de hele dag maar een beetje aan het strand te hangen. Schamen jullie je niet kapot?

Stervend van jaloezie,

Tim

• 25 November 2005 - 09:05

Ron & Sjoerd:

Hey gurlies!
    Vandaag (of eigenlijk vanochtend rond half 7 toen ik vertrok...) sneeuwde het in Eindhoven!!! Ik ben nu dus officieel bijzonder jaloers op jullie... Foto's zijn prachtig, jullie verhalen ook en ik ben blij dat ik jullie soms "live" kan spreken! Wij denken ook aan jullie!
    Kusss