Olifantenshow - Reisverslag uit Roi Et, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu Olifantenshow - Reisverslag uit Roi Et, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu

Olifantenshow

Door: Sandra en Marloes

21 November 2005 | Thailand, Roi Et

Het is alweer voorbij, maar het was geweldig!

Om 7.30h zijn we als echte motorchicks naar het festivalterrein gescheurd. Een rare ervaring om naast de vele voetgangers, motoren, auto's met je motor tussen twee enorme olifanten door te manoeuvreren.
Aangekomen bij het stadion zijn we eerst gaan kijken naar het voeren van de olifanten en ze stonden alle 300 op 1 veld...wat een hoop grote konten!

Daarna begon om 8.30h de show. Allereerst natuurlijk een ceremoniële opening met de babyolifant die het afgelopen jaar geboren was. Deze worden zo geëerd.
Ook de nodige praatjes in het Thais, maar door de engelse speaker konden we er toch nog het één en ander van volgen.

En toen begon het spektakel...allereerst liepen alle olifanten in een soort parade voor ons langs. Daarna was het tijd voor olifantenschool. Hierin lieten ze zien wat voor kunstjes de olifanten leren. Iedere olifant blijkt zijn commando's op zijn eigen manier uit te voeren. Daardoor buigen en groeten de olifanten dus allemaal op een iets andere manier. Enkele van de kunstjes: zitten op de kont, basketballen, schilderen, op 3 benen lopen, kruipen en hoelahoepen.
Na afloop van de schoolshow gingen er 2 olifantenteams een partijtje voetballen ... erg hilarisch en zelfs spannend want de wedstrijd werd beslist door middel van penalty’s.
Natuurlijk werd er ook getoond hoe vroeger wilde olifanten met een lasso om de staart gevangen werden (wat kunnen die dieren hard rennen!).
Olifanten zijn, zoals jullie weten, erg sterk. Ze hebben ca. 40.000 spieren in hun slurf en kunnen daarmee 600kg tillen. En trekken kunnen ze ca. 2x hun lichaamsgewicht. Om te laten zien hoe sterk dat is, werd er een touwtrek wedstrijd gehouden tussen 80 mannen en 1 olifant..3x raden wie er won!
Na een wedstrijdje polo en behendigheidsoefeningen met het lopen over mensen was het tijd voor een gevecht. Een nagebootste oorlog tussen 2 legers, waarbij olifanten als vervoer werden ingezet.
Tot slot eindigde de show met een parade met de koning van 1 van de legers. Hij zat op een hele indrukwekkende olifant met gigantische slagtanden van ca. 1,25m lang en dan waren ze nog afgezaagd ook.
's Avonds hebben wij nog een ritje op deze reus gemaakt...we zaten ongeveer ter hoogte van de eerste verdieping van een huis.

Nu zijn we 2 dagen lekker aan het relaxen in Roi Et een klein provincie-stadje en morgen gaan we door naar Khon Kaen. De plannen wijzigen iedere dag en het schema, ach laat maar…we doen waar we zin in hebben!

• 21 November 2005 - 12:51

Martijn:

Onwijs gaaf, zo met al die olifanten!!

• 21 November 2005 - 16:11

Ewout:

moet je er een muis tussen laten :D

• 21 November 2005 - 20:35

Wil Mol:

Wat fantastisch zeg.
    Een kerstcircus is hier niets bij, daar hoeven jullie dus nooit meer naar toe.
    Wel hoog hoor die olifant.
    Hoe kom je daar eigenlijk op ? Via een trap ??
    Ik kan begrijpen dat jullie aan rust toe zijn, want ik vind dat jullie verschrikkelijk veel doen.

Groetjes.

• 22 November 2005 - 08:57

Hans En Yvonne:

Heerlijk, doen waar je zin in hebt. Wat een spektekel met die olifanten. Wij ploeteren gewoon door hier. Groeten!

• 22 November 2005 - 18:30

Ria En Henk:

Fantastisch, zo'n olifantenshow. Stuur daar snel wat foto's van. Hebben wij ons zo verdiept in jullie reisschema, gaan jullie wat anders doen (lekker hoor). Ik ben nog steeds jaloers, maar mag ik jullie er aan herinneren dat jullie pas (al) de helft van de trip er op hebben zitten?
    Geniet er nog van.

• 23 November 2005 - 18:22

Anoek:

Ha meiden,

Als ze het al niet waren, worden olifanten vast jullie lievelingsdieren! Geniet ze!

Liefs,
    Anoek

p.s. Ik heb de 7heuvelenloop uitgelopen!! Dat was echt een persoonlijke overwinning!
    p.s. nr 2 En weten jullie waarom ik zo aan t p.s.'en ben: omdat ik jullie mis! Gewoon t lekker aan babbelen onder t genot van een kopje thee ofzo! Maar ik trek t nog wel ff tot januari! Dikke kus!