Treinen en Olifanten - Reisverslag uit Surin, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu Treinen en Olifanten - Reisverslag uit Surin, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu

Treinen en Olifanten

Door: Sandra en Marloes

18 November 2005 | Thailand, Surin

Daar zijn we weer!!!!

Op de foto's zullen jullie, ondanks veler verzoek, nog even moeten wachten. In deze niet toeristische stad kan je nl. geen cd branden!

Ok de update:
Na Vientiane zijn we dus via de Friendshipbridge weer Thailand in gekomen. Daar hebben we onze eerste nacht doorgebracht in het sfeervolle Nong Khai. Een rustig dorpje aan de Mekong.
De volgende dag zijn we door gereisd naar Khorat (Nakhon Ratchasima). Een 6 uur durende treinreis op keiharde banken, maar met uitzichten over eindeloze rijstvelden. Soms leek de rijst net gras en dan waanden we ons bijna op de Veluwe (nou ja met heeeeel mooi weer dan).
We kwamen pas om 19.30 uur aan, maar hadden gelukkig vanuit Nong Khai een kamer gereserveerd waar we dus direct heen konden lopen. Er was een heerlijk zacht bed, een van de beste van de afgelopen maand! En we hebben dan ook heerlijk geslapen. Maar eerst moesten we wel eten. Dit keer bij Cabbages & Condoms. Dit restaurant wil proberen condooms net zo makkelijk en goedkoop verkrijgbaar te maken als kool! Eten voor het goede doel dus.
Donderdag zijn we op weg gegaan naar Surin. Een hele luxe trein (GEEN HOUTEN BANKEN!) met airco. Deze reis van 2 uur was dan ook 4x zo duur als de 6 uur durende reis vanuit Nong Khai.

Surin: Elephant Round Up.
Dit is de grootste bijeenkomst van olifanten in de wereld. Dit begon vrijdagochtend met een uitgebreid ontbijtbuffet; voor de olifanten dan....dus veel voeren en tussen de olifanten door lopen. En niet zomaar een paar....nee zo'n 300! Het was geweldig.
Zaterdag gaan we naar het Olifanten Stadion (Ja echt!) voor een 3 uur durende show, uitgevoerd door alle 300 olifanten.

Oh ja, ons Guesthouse ligt net buiten de stad (3km van het stadion) en omdat ze geen fietsen verhuren, voelden wij ons genoodzaakt om een motorbike (opgevoerde scooter) te huren. Onze kilometerteller werkt niet, maar je kan er keihard mee. Maar we kunnen nu wel een beetje motorrijden (zonder helm)!

Op naar de olifantenshow!!!!

• 18 November 2005 - 12:26

Mike:

Hé stelletje bikerchicks,

Kan ik hieruit opmaken dat, zodra jullie terug zijn, jullie allerlei spullen met olifanten erop gaan sparen.

Hoe redden jullie het daar een beetje kwa taal. Kunnen jullie engels of leren jullie al een beetje thais spreken.

Groeten en veel plezier,

Mike

Ps. ik ben ook nog steeds wachtende op foto's!

• 18 November 2005 - 18:36

Astrid:

Hoi meiden,
    Het is al weer een poos geleden dat ik jullie avonturen heb gelezen. Ik zie dat er een uitstapje naar Laos heeft plaatsgevonden en dat jullie weer genoeg hebben meegemaakt. Jammer dat er nog geen foto's zijn maar ik heb geduld. Hebben jullie trouwens nog geen eelt op jullie billen? Al die harde bankjes en uren achterelkaar zitten. Ben benieuwd hoe jullie de olifantenshow gaan ervaren. Geniet en tot de volgende keer.

• 18 November 2005 - 19:04

Wil Mol:

Hallo Sandra en Marloes.

Hebben jullie het reisschema gewijzigd ?
    Ik heb even op het kopietje gekeken wat ik van jullie gekregen heb en ik heb het idee dat jullie sneller naar beneden gegaan zijn dan gepland.
    Heeft dit te maken met het openbaar vervoer ?
    Liggen jullie nu voor op jullie reisschema ?
    Verder ben ik benieuwd hoe die olifantenshow is.
    Het lijkt mij geweldig om zoiets te zien.
    Vonden julllie het niet eng om tussen die grote beesten te lopen ?
    Wat een bof dat er geen fietsen waren.

Groetjes.

• 18 November 2005 - 19:16

Henk En Ria:

Dat is lef hebben om tussen 300 olifanten te lopen. Jullie worden weer verwend, zacht bed, luxe trein en ipv van een fiets een motorbike. Benieuwd wie van jullie het stuur in handen heeft.

• 20 November 2005 - 12:56

Michel En Greet:

samen in maastricht, Michel te onderstweuning van mijn stress gevolgd door de extra 25% die ik heb gekregen. Ben er heel blij mee, maar heb gewoonweg tijd te kort.
    Michel is gelukkig zo lief om dan naar Maastricht te komen. Is hij niet geweldig!
    Zo te horen hebben jullie het nog altijd naar jullie zin. Jullie zijn nu al op de helft, geniet er nog maar van. Let goed op jezelf zeker met die motorbike, die eist volgens de statistieken veel slachtoffers daar.
    Liefs,
    Greet en Michel

• 20 November 2005 - 13:25

Theo,bets,erwin:

Hallo sandra en marloes,als je voor de computer zit met een warm vest aan zou ik dat liever willen ruilen voor een topje bij 35 graden zoals bij jullie,dus wachten dan maar tot de zomervakantie 2006.
    Het is even geleden dat wij jullie berichtjes gelezen hebben maar het blijft leuk om te lezen over jullie ervaringen, hoe was de olifantenshow,zoiets als dolfijnen maar dan zonder koprol???.
    Ondanks een vervelende diarree bij sandra gaat het jullie verder wel goed. Heel fijn en sandra ik vergeet je moeder niet we beppen regelmatig over jullie onder het genot van een kopje thee, ik eindig hiermee want ik mag gaan werken zometeen,
    Groetjes en tot een volgende keer

• 21 November 2005 - 05:20

An En Eelco:

vroemmm vroeemmmm... veel plezier tussen de olli's...

liefs!!
    PS doe hannibal de groeten(die schijnt 40 olli's te hebben...