Avonturen op het platteland - Reisverslag uit Vientiane, Laos van sandramarloes - WaarBenJij.nu Avonturen op het platteland - Reisverslag uit Vientiane, Laos van sandramarloes - WaarBenJij.nu

Avonturen op het platteland

Door: Sandra en Marloes

Blijf op de hoogte en volg

14 November 2005 | Laos, Vientiane

Intussen zijn we aangeland in de hoofdstad Vientiane, maar we geven eerst een update van de laatste 3 dagen.

In Vang Vieng zijn we wezen kajakken. Een erg leuke tour zo tussen de karsten door. Onderweg zijn we gestopt om 2 grotten te bezoeken. De ene was een tempelgrot, niet erg bijzonder maar wel leuk om een keertje te zien. Ja...we zijn inderdaad wat tempel-moe! De andere was een grot met druipstenen die volledig onder water stond. En zo’n grot kan je natuurlijk niet lopend in....dus hebben ze daar in Vang Vieng iets op bedacht...TUBING. Hierbij ga je in een opgeblazen binnenband zitten (dus een natte kont) en dobber je met een zwak lampje op je helm zo de grot door. Erg leuke ervaring en ook soms wel wat spannend.

Omdat het kajakavontuur toch wat vermoeiend was (we zijn nog niet helemaal afgetraind) hebben we een extra "rustdag" gehad in Vang Vieng. Nou ja...we hadden bedacht dat wij als Hollander wel een stukje konden gaan fietsen. 10km dat is toch niet ver op een hele dag. Nou als het ruim 35 graden is met een strak blauwe lucht en de weg continu vals plat omhoog loopt, valt dat wat tegen. We hebben het gedaan, maar waren compleet afgemat. Onderweg hebben we ook nog een grot bezocht. Deze zou slechts 600m van de weg liggen. In Laos betekent dat, dat je na 600m entreegeld moet betalen en vervolgens nog een kilometer mag lopen en rotsklimmen (met handen en voeten wel te verstaan!). Al met al was het zeker de moeite waard, want het uitzicht was geweldig. De grot was ook mooi met veel druipstenen. Oh ja voor de dierenvrienden onder ons: we hebben een hagedis van ruim 40cm gezien. Zijn kop lijkt op de foto haast die van een slang. En ook blijven we hier de meest prachtige vlinders zien. Die gaan we straks echt missen!

Nu zijn we dus in Vientiane...de hoofdstad hebben we in een middagje bekeken. Het is dus niet zo heel bijzonder hier. Morgen gaan we naar de Friendshipbridge met Thailand om ons paspoort verder te laten vullen met stempels en visa!

  • 14 November 2005 - 14:08

    Bart:

    avonturen op het platteland van Made,

    inmiddels hebben jullie wel in de gaten dat ik hier zeker zo veel plezier heb als jullie daar (klinkt weer super trouwens,ps laat die hagedis maar daar!)
    één van mijn ontdekkingen van dit weekend dat ik niet net als de poes in de vensterbank kan springen om in de zon te gaan liggen!
    Wel kan ik enige schade toebrengen aan de plaatselijk flora, de stand tot nu toe:
    één kerstboom (bijna op)
    één bolchrysant (niets meer van over)
    het onderste stuk van een vlechtscherm (anders kan ik toch niet kijken)
    een enkele kamerplant (alleen de hangende delen)
    en een strookje gazon (de grote en kleine behoefte, blijft mn hok lekker schoon)
    maar dr staat nog zat dus nog veel plezier daar en geniet net zo veel als ikke!!

    knuffel!!!

  • 14 November 2005 - 15:34

    Ewout:

    hey
    betalen voor met handen en voeten de berg op te gaan. ik ga er bijna van zweten als ik het moet lezen. hier is het vandaag ook mooi weer. geen wolken en niet heet. alleen ik vind het erg snel donker worden.

    deze zin klop volgens mij niet :Morgen gaan we naar de Friendshipbridge met Thailand om ons paspoort verder te laten vullen met stempels en visa!

    hint:met Thailand
    dat wordt dan erg druk om met heel Thailand naar Friendshipbridge te gaan

  • 14 November 2005 - 18:17

    Ria En Henk:

    Een paar kilometer fietsen al te veel voor een paar van die jonge meiden? Tubing is dan meer in jullie lijn,lui op je kont met waterkoeling Dit kun je ook gewoon in nederland in de Maas doen hoor. Jammer dat Vientiane een beetje tegenviel.
    Groetjes.

  • 14 November 2005 - 20:45

    Wil Mol:

    Meiden, het wordt weer een keer tijd dat we wat foto's te zien krijgen.
    We zijn erg nieuwsgierig geworden van al die fantastische verhalen van jullie.
    PS. Sinterklaas is in het land en de eerste nachtvorst !!!

    Groetjes.

  • 15 November 2005 - 07:36

    Roeland:

    Wees blij dat het niet regent bij jullie want dat gebeurd hier wel aan de lopende band.

    groetjes

    Roeland

  • 17 November 2005 - 15:24

    Anoek:

    Ha meiden,

    Ik zat even aan jullie te denken omdat ik jullie boeken zo ga induiken voor een nieuwe taak met immunologie (echt mijn favo onderwerp!; maar dit is wel interessant, namelijk hoe we aan ons immuunsysteem komen). Maar dat terzijde! Want het is heerlijk om met jullie avonturen mee te kunnen lezen! Geniet er van!

    Liefs, Anoek

    p.s. Ik vond mijn twee stempels al een mooie collectie in mijn paspoort, maar dat van jullie gaat een bezienswaardigheid worden zo te horen!
    p.s. nr 2 O ja, ik krijg morgen mijn P!
    p.s. nr 3 O en ik ga zondag 15km pogen te gaan 'hard'lopen (7heuvelenloop) en ik weet niet of dat gaat lukken (= ik ga niet snel genoeg), hihi! Duimen he!

  • 17 November 2005 - 21:20

    Corine, Eric, Dave En Senna:

    HOI Sandra en Marloes.
    Ik heb jullie adres op het o zo grote internet gekregen van Henk en Ria om eens te kijken hoe jullie het maakten.
    en ik kan je een ding zeggen Ik ben jaloers, wat hebben jullie het geweldig daar, We hebben alle foto's bekeken en ze zijn onwijs!!!! En natuurlijk hebben we de reisverslagen gelezen. Ik moet zeggen dat jullie niet stil zitten. wat hebben jullie al veel gedaan en gezien.
    wij wensen jullie nog heel veel plezier toe de komende tijd en zullen absoluut op internet blijven kijken.

    Groetjes uit Katwijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

3 maanden Zuid-Oost Azië

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2006

Het is nu echt voorbij !!!

01 Januari 2006

Duiken & relaxen

25 December 2005

Merry Christmas !!!!

18 December 2005

Rust in Bangkok!

11 December 2005

Angkor Wat
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 60883

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2010 - 25 September 2010

Eerste grote avontuur met z'n drieën

24 Juni 2007 - 29 Juli 2007

Huwelijksreis

09 Oktober 2005 - 04 Januari 2006

3 maanden Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: