Laos, een nieuwe ervaring! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van sandramarloes - WaarBenJij.nu Laos, een nieuwe ervaring! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van sandramarloes - WaarBenJij.nu

Laos, een nieuwe ervaring!

Door: Sandra en Marloes

07 November 2005 | Laos, Vientiane

Het is alweer even geleden en er is weer een hoop gebeurd.

Na een busreis van 3 uur van Chiang Rai naar Chiang Khong zijn we daar de grens overgestoken per boot.
Na een uitgebreid formulieren-intermezzo bij de Laotiaanse grens hebben we weer prachtige stempels bemachtigd.

De eerste nacht hebben we doorgebracht in Houay Xai, waarna we met de slowboat een tweedaagse tocht over de Mekong naar Louangphrabang hebben gemaakt. Onderweg hebben we overnacht in Pakbeng. Het guesthouse hadden we al in Houay Xai geboekt en dat was maar goed ook, want de tweede dag hoorden we dat wegens ruimte gebrek sommige mensen met z'n vijven in een tweepersoonsbed hadden geslapen en dat bij sommigen de kippen en ratten door de kamers liepen. Dat alles hadden wij gelukkig niet, maar goed hadden wij ook niet geslapen omdat ons "matras" van piepschuim bleek. Uit ervaring kunnen wij jullie nu dus mededelen dat dit erg hard slaapt en alles in je lijf pijn doet. De boottocht was trouwens wel weer erg mooi, maar op de foto's moeten jullie nog even wachten!
De boot was erg vol de eerste dag en de tweede dag was de boot nog kleiner, maar gelukkig is er toen een tweede boot geregeld. Er waren 2 soorten zitplaatsen: houten, smalle bankjes en tuinstoelen. Het laatste was veruit het beste, maar 5 tot 7 uur per dag zo zitten voel je toch wel in je billen.

Nu dus in Louangphrabang...
Een erg leuk stadje met veel tempels en mooie rivier uitzichten.
Het valt ons wel op dat alles hier in Laos tot nu toe een stuk duurder is (bijv. internet is 3x tot 4x zo duur), dus het budget is wat krapper op dit moment, maar we kunnen nog steeds eten en slapen!
Gisteren zijn we hier naar de nightmarket geweest, echt leuk hoe anders zo'n marktje in iedere stad is.
Waarschijnlijk vertrekken we hier overmorgen, dan richting Phonsavanh voor de Plain of Jars.

• 07 November 2005 - 12:59

Ewout:

tussen de kippen en ratten lijkt mij erg moeilijk slapen
    ik hoop dat het niet bij jullie gebeurd ;)

• 07 November 2005 - 13:02

Yvonne:

leuk zo'n boottocht op tuinstoeltjes. Was dat de grensrivier waar jullie over voeren? Wel erg druk blijkbaar. Marloes ook groeten van Juf Hooyberg. Ik had de mail geprint en meegenomen voor oma naar fitness en Juf Hooyberg heeft hem daar ook gelezen.Iedereen leeft mee en is heel erg onder de indruk van alle avonturen. De mails staan nog net niet in de Kamper krant.
    Ben weer benieuwd naar de volgende foto's

• 07 November 2005 - 16:52

Ria En Henk:

Is het nu zoveel drukker in Lao of zijn de accommodaties daar zo beperkt beschikbaar. Misschien hebben julle juist die piepschuimmatrassen gekregen om jullie wakker te houden voor die leuke nachtelijke bezoekers.
    De foto van de varende tuinstoelen houden wij wel tegoed. Geniet van ook dit toch weer aparte land.

Groetjes.

• 07 November 2005 - 21:07

Wil Mol:

Hebben jullie van al die bus en treinreizen nog niet voldoende zitvlees gekregen ????

Je kunt weer wat dieren aan jullie verzameling toevoegen.
    De reptielen nog even en dan hebben jullie bijna een dierentuin gezien.

Wij hadden gisteren een grote bonte specht in onze appelboom.
    Dat is voor ons sensationeel.

Groetjes.

• 09 November 2005 - 14:00

Renate:

Wat een superfoto's meiden!! Heej vraagje nog: komen jullie veel westerse 'toeristen' tegen? Hebben jullie nog leuke mensen leren kennen? Of toch vooral locale bevolking?
    Veel plezier!!
    Dikke knuf

• 10 November 2005 - 15:26

Willemien:

Hoi,

Nog heel veel plezier!!!
    En nog veel mooie foto's en verhalen... Het klinkt als een superreis!!!

groetjes van Herco en Wille