Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu

Chiang Rai

Door: Sandra en Marloes

02 November 2005 | Thailand, Chiang Rai

Alweer een berichtje, maar dit keer een korte!
Gisteren hebben we vanuit Chiang Mai de bus naar Chiang Rai genomen. Nog een heel gedoe hoor, want als vrouw mag je hier de monniken niet aanraken en soms ook niet met ze praten. We hadden dus gereserveerde stoelen en we zaten op een bankje (heel Aziatisch klein) en toen we de bus in kwamen bleek op stoeltje nummer 3 een monnik te zitten. Deze vroeg aan de man naast ons of hij wilde ruilen, maar ja dan is er maar 1 probleem opgelost...Een heel gedoe dus en na een grandioze stoelendans zat iedereen op een aanvaardbare plaats. Totdat een Thaise dame, die eigenlijk op onze plaats zat, haar stoel kwam opeisen...weer veel gedoe maar uiteindelijk hielp de stewardess deze vrouw naar een andere plaats waarvoor weer een monnik moest verhuizen. WAT EEN GEDOE! Toen de bus wegreed had iedereen dan toch een plaats voor de komende 3h gevonden.

We waren blij dat we de drukte van Chiang Mai weer konden ontvluchten (we zijn toch geen echte stadsmensen!).
Chiang Rai is een wat rustiger stadje, alhoewel de toerist ook hier weer erg achterna gezeten wordt door wat ik zal omschrijven als de tuktuk-maffia. Deze proberen je overal heen te lokken zodat ze commissies krijgen.
We hebben hier een iets minder luxe guesthouse, maar het voldoet prima!
Vandaag een rustig dagje, we hebben ons eerste museum bezocht. Een museum over de Hill Tribes, erg interessant.

We plaatsen zo nog wat foto's bij het vorige bericht!
Morgen gaan we naar de grens met Laos...een nieuw avontuur!
Oh ja, het is hier inmiddels super mooi en lekker weer! Geen regen meer, maar zon, zon, zon!

• 03 November 2005 - 08:02

Hans:

mooie verhalen en prachtig foto's. Wat een fantastische vakantie. En wij maar ploeteren in dat kikkerlandje hier.
    groet, Hans.

• 03 November 2005 - 08:02

Hans:

groet, Hans.

• 03 November 2005 - 08:10

Tim:

Leuk leuk berichtje berichtje pap pap.

Tim Tim

• 03 November 2005 - 09:02

Mike:

Hoi dames,

Vergeten jullie niet dat je vakantie drie maanden duurt. Want als ik zo het kaartje bekijk hebben jullie in twee weken al één derde van de route afgelegd. Neem wat meer tijd om te genieten van de plaatselijk ♫ muziek ♫ en de ☼ zon ☼

Groetjes Mike

• 03 November 2005 - 12:28

Tim:

Wat een gedoe in zo'n bus. Maar ja, ik snap het wel. Ik word liever ook niet door vrouwen aangeraakt. Jakkie!

TIM

• 03 November 2005 - 19:03

Henk En Ria:

Leven als monnik heeft ook zo te horen zijn beperkingen. Waarschijnlijk behoren ze net als de de Hill Tribes tot de etnische minderheden. ;)
    Leuk gevonden tuktuk-maffia. Gaan jullie ook nog naar de Gouden Driehoek?

• 03 November 2005 - 20:33

Wil Mol:

Wat een fantastische foto's !
    En wat is die vlinder groot en wat een prachtige orchideeën.
    Ik ben gewoon een beetje
    op jullie.

Groetjes.

• 03 November 2005 - 20:35

Wil Mol:

Er is een WOORD weggevallen in mijn berichtje. Maar ik wilde gewoon zeggen dat ik "bijna"
    JALOERS op jullie "word.

• 05 November 2005 - 16:30

Corina:

Op de verjaardag van ons suikeroompje Henk Mol kreeg ik de 1e enthousiaste verhalen te horen. Sindsdien ontvang oom ik jullie reisverslagen. 't Ziet er prachtig uit. Op die manier kan ik ook een beetje meegenieten en krijg ik toch nog wat kennis zonder spierpijn te krijgen... Ik wens jullie succes en heb grote bewondering voor jullie lef!

grote nicht Corina

• 06 November 2005 - 23:57

Eelco En Anja:

wandelende dollarbiljetten... tsja.. niet leuk he als je je zo voelt. Gelukkig compenseert de rest van het land de rest...pprachtige orchideeeen!!1wauwie!!
    liefs vanuit cairns