Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Sandra en Marloes

01 November 2005 | Thailand, Chiang Mai

Na alle avonturen in de jungle zijn we vertrokken naar Chiang Mai. Dit is soort van de tweede stad van Thailand.

De minivan deed er 6 uur over om van Mae Hong son hier te komen. En dat terwijl het slechts 240km is. Het was dan ook een rit dwars door de bergen en de uitzichten waren fantastisch. Het weer onderweg was druilerig dus dat maakte het reizen minder vervelend.
Aangekomen in Chiang Mai werden we weer overweldigd door de stadse drukte...wat veel auto's, brommers, tuktuks en ander verkeer. Ook de mentaliteit van de mensen is hier minder fijn. Het lijkt wel of we wandelende dollarbiljetten zijn!

Uiteindelijk hebben we een fijn guesthouse gevonden met ZACHTE matrassen, we slapen nu dan ook als roosjes. Ook wordt het bed iedere dag opgemaakt en krijgen we dagelijks schone handdoeken, wat een luxe!

Vervolgens zijn we nu al 2,5 dag de stad en omgeving aan het verkennen. We hebben weer vele tempels gezien en gisteren zijn we op olifantensafari geweest. Dat lijkt meer en beter dan het is. De olifanten waren natuurlijk geweldig, maar er was een erg toeristische olifantenshow (schilderen, voetballen, buigen, boomstammen slepen etc.) en daarna mochten we kijken hoe de olifanten een bad namen. Na dit alles stond er een olifantenrit op het programma. En in een lange rij met toeristen vertrokken we voor een tochtje van ongeveer 45 min. Daarna zijn we in een ossenkar teruggegaan naar het olifantenkamp. Hier hebben we heerlijk geluncht. Na de lunch met een bamboeraft over iets ruiger water met sterkere stroming dan onze eerst bamboeraft.
Op de terugweg zijn we nog gestopt bij een fabriekje, waar ze van olifantenpoep papier maakten...het stonk niet en het papier was prachtig, maar ja we kunnen het echt niet meenemen.
Tot slot zijn we nog naar een orchideeënkwekerij en vlinderboerderij geweest. Ook hier was het weer prachtig en we hebben vele foto's gemaakt.
Vandaag een rustiger dagje. Vanmiddag gaan we weer op stap. Dit keer naar een handicraft-dorp waar ze onder meer papieren paraplu's maken.

• 01 November 2005 - 07:12

Hans:

maken ze daar toiletpapier van?

• 01 November 2005 - 09:43

Bart:

hoi hoi

blij te horen dat het zo goed gaat met jullie
    hier is het natuurlijk eens stuk minder
    niks schone handdoeken!
    en dan heb ik ook nog een klacht,
    als jullie nogeens op vakantie gaan mag dat dan niet in de herfst
    herfst = bladeren die van de bomen vallen
    nu staat hier naast mijn tuin een enorme! boom
    en ik moet dus in mn eentje al die blaadjes opeten!
    heel veel werk en bovendien gaan jullie sraks weer zeggen dat ik te dik ben
    IK KAN ER NIETS AAN DOEN
    iemand moet die troep opruimen
    (ze zouden hier beter een olifant kunnen houden)

Dik en gelukkig,
    knuffel BART!

• 01 November 2005 - 14:27

Tim:

Damn, een pratend konijn. Hoe kom ik daar nou overheen?
    Sorry dat ik een tijdje niks van mem heb laten horen. Ik heb het ontzettend druk met mijn nieuwe baan bij de klantenservice van Essent. Ik ben nu anderhalve week bezig en heb nog geen telefoon gezien. Alleen maar opleidingen en instructies. Bleeegh! Gelukkig hebben jullie het meer naar je zin. Het klinkt te gek allemaal. Ondanks mijn verlammende fobie voor papieren paraplu's zou ik graag met jullie willen ruilen.
    Ach ja, toekomstmuziek...

TIM

PS: Hoe is de Thai-Thai daar? (dank u, dank u...)

• 01 November 2005 - 19:16

Henk En Ria:

Wat een verwennerij in het guesthouse. Lijkt me lastig om alleen te mogen kijken en niets te kopen. In ieder geval hebben jullie de foto's. De vlinderboerderij lijkt mij bijzonder. Kweken ze daar voor de bevolking of voor (westerse) dierentuinen?

Groetjes.

• 01 November 2005 - 20:41

Renate:

Heej guys! Wat een supergave foto's!! Ben blij dat het zo goed gaat! Jullie zien dr goed uit!
    Hier is ook alles prima!
    Liefs
    Renate

• 01 November 2005 - 23:33

Wil Mol:

Maken ze die papaplu's ook van olifantenpoep ???
    Wat is een handicraftdorp ??
    Werd de ossenkar getrokken door ossen ?
    Als jullie zo doorgaan hoeven jullie niet meer naar een dierentuin.
    Alleen de roofdieren nog en dan hebben jullie alles gezien.

Groetjes en geniet maar veel.

• 02 November 2005 - 21:03

Annegreet:

Alles goed dames? Dat hoef ik eigenlijk niet te vragen, want het spettert er van af. Wat een gave reis! Ik heb net effe jullie site bekeken.Ziet er goed uit! En een mooi feestje gehad, hè?! Jammer dat we er niet bij konden zijn.

Hé Tim, pratende konijnen?

Heel veel plezier daar!!
    Ook groeten van Harold

• 02 November 2005 - 21:06

Astrid:

Hai meiden,
    Wat een verhalen zeg!! Jullie hebben echt de tijd van jullie leven, daar. De foto's zijn ook weer adembenemend. Geweldig ook dat jullie bij de mensen in de dorpen hebben kunnen komen. Die trekking tocht was wel een beetje link,hoor!!! Be carefull!!
    Ik heb begrepen dat Sandra jarig is geweest. Nou, ook van mij nog een van harte proficiat en dat je nog vele jaartjes mag genieten. Hier is het redelijk rustig. Helaas zonder olifanten en aapjes.
    Enjoy and seeya