WOW !!!!! - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu WOW !!!!! - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu

WOW !!!!!

Door: Sandra en Marloes

24 Oktober 2005 | Thailand, Mae Hong Son

Nou er is weer een heleboel gebeurd in de afgelopen dagen.

Op onze relaxdag hebben we een massage genomen 1h voor 70 en 100 baht p.p.. Dus voor 170 baht heeft Loes een heerlijke voetmassage genomen en San een Thaise (soms ietwat pijnlijke) massage.

We zijn gisteren met de bus naar Mae Hong Son gegaan. Een rit die volgens de info-man 3 uur zou duren, maar uiteindelijk bijna 5 uur duurde! Wel was het landschap weer prachtig, al die typische steile bergen...super mooi!
Enig minpuntje: de beenruimte....zelfs San kon haar benen niet normaal kwijt tussen de te dicht op elkaar geplaatste stoelen.

Na aankomst hebben we een guesthouse gevonden voor 100 baht per kamer per nacht...dus voor 2 euro per nacht slapen we heerlijk.

Vandaag een toeristisch dagje gedaan met een gids. We waren maar met z'n tweeën en kregen dus een privé tour. We zijn gaan Bamboe-raften (nou ja zeg maar dobberen), maar het was heerlijk ontspannend en erg mooi om het landschap zo te ervaren. Daarna zijn we naar een bergstam gegaan: de Karen, zowel Long necks (stalen ringen om de nek) als Big Ears (grote oorbellen met gaten ter grootte van pingpongballen). Erg bijzonder al die mensen (alleen vrouwen) die zichzelf in onze ogen bijna verminken om mooier te zijn.
Het was wel erg toeristisch hoor!

Vervolgens zijn we eindelijk gaan OLIFANTRIJDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
Echt geweldig, wat een enorme dieren en zo sterk. San heeft zelfs 20 a 30 minuten op de nek van onze olifant mogen zitten (Loes vond het wat minder nodig!). De Mahoot (berijder) ging achter de olifant lopen. Een geweldig gevoel zo'n mooi dier onder je hebben en op hem mogen zitten...de foto's volgen nog!

Onderweg heeft onze gids ons heel veel geleerd. Over het leven van de bergstammen, hun gewoonten, hoe huizen gemaakt worden (teak voor de houten muren en hardhoutbladeren voor dakbedekking).
Ook heeft hij ons onderweg een geweldige traditionele rijstwhiskey-brouwerij laten zien. Een legale, want rijstboeren kunnen sinds een aantal jaar een vergunning krijgen. Hierdoor kunnen ze wat meer geld verdienen. Ook heeft hij laten zien hoe rijst geoogst wordt door Birmese vluchtelingen in loondienst van een Thai. Verder verzamelen illegale Birmezen zand en stenen die ze aan een cementfabriek verkopen.

Na dit alles zijn we moe, maar voldaan teruggegaan.
Morgen gaan we met dezelfde gids op een 3-daagse trekking en overnachten 1 keer bij een bergstam en waarschijnlijk ook 1 keer in de jungle om het overleven wat te leren. Iedere dag gaan we 4 á 5 uur door de jungle lopen (de Holiday-tour noemt de gids dit!).

Hopelijk wordt het net zo geweldig als vandaag!!!

• 24 Oktober 2005 - 15:30

Renate:

Inderdaad WOW!

Hier kunnen verhalen uit nederland niet aan tippen! :-)
    Nu zijn we natuurlijk heel nieuwsgierig naar de foto's! Maar die komen vast na de trekking! Suc6 meiden!
    Veel plezier!

• 24 Oktober 2005 - 15:56

Mike:

Hallo dames,

Zoals altijd weer leuk om te lezen. Jullie hebben nu wel een manier van transport gevonden (per olifant) die toch weinig Nederlanders jullie na zullen doen.
    Veel plezier en tot het volgende avontuur.

• 24 Oktober 2005 - 16:10

Anoek:

Ha lieve meiden!

Wauw! Ik ben jaloers op jullie. Ik ben zojuist door een Hollandse 'shower' gefietst en dan ruil ik graag met die van jullie!
    En ik zie dat de zo naar uitgekeken Thaise massage uitgeprobeerd is! Die wordt vast weer herhaald na jullie jungle tocht! Geniet ze!

Dikke kus!

• 24 Oktober 2005 - 18:29

Henk En Ria:

Massage klinkt heerlijk. Onze hond, onze olifant, hoezo ons. Spannend de 3-daagse trekking. Benieuwd hoe dit gaat aflopen. Het is wel een aparte manier om je verjaardag te vieren.
    Liefs van ons.

• 25 Oktober 2005 - 18:53

Wil Mol:

Ben zeer benieuwd naar de foto's.
    Wat doen jullie verschrikkelijk veel.
    Hebben jullie nog tijd om uit te rusten of doen jullie dat in januari ?

Groetjes.

• 26 Oktober 2005 - 06:57

Ron & Sjoerd:

Jeetje, jullie beleven nu al enorm veel leuke avonturen. Wij zijn ook erg benieuwd naar de foto's, die jullie nu al geplaatst hebben zien er in ieder geval erg mooi uit! Jaloers!!!!!!!!
    x

• 26 Oktober 2005 - 08:54

Anoek:

Ha meiden!

Als ik goed en logisch probeer te redeneren, is het nu ook bij jullie 26 oktober! En volgens mij betekent dat FEEST! Lieve Sandra, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er samen met Marloes een mooie dag van op een unieke plek op deze aardbol!

2 x 3 verjaardagszoenen!!

• 26 Oktober 2005 - 15:45

Bart:

Lieve sandra

PROFICIAT !!!!!!
    knuf knuf knuffel

(ps mij niet inruilken voor een olifant hoor!!!)

• 26 Oktober 2005 - 22:03

Arnaud:

Omdat een kaartje sturen op het moment erg lastig is, moet het maar zo....

GEFELICITEERD met je verjaardag!

En dat je nog vele spannende avonturen gaat beleven.

Rondrijden op een leeuw ofzo ;)

-Arnaud

• 27 Oktober 2005 - 03:25

Herma:

Avonturen te over. Mijn avontuur van de dag: ik heb per ongeluk een kikker weggeschopt in mijn tuin omdat ik hem in het donker niet had gezien.Meer kan ik er niet van maken.

groetjes Herma en nog gefeliciteerd met je verjaardag.

• 27 Oktober 2005 - 07:17

Ron & Sjoerd:

Hi gurlies!
    Namens ons ook nog van harte gefeliciteerd!!! Wij hopen dat jullie het erg naar jullie zin hebben, lijkt mij in ieder geval een verjaardag om niet snel te vergeten.... Heel veel plezier!!!
    x