Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van sandramarloes - WaarBenJij.nu

Sukhothai

Door: Sandra en Marloes

18 Oktober 2005 | Thailand, Sukhothai

Lieve allemaal,

wat leuk dat jullie zo meeleven en -reizen!
Voor de leken onder ons: een Wat is een tempel voor Boeddha, het is te vergelijken met een kerk in Nederland, maar dan met veel meer goud en versieringen en natuurlijk Boeddhabeelden. Je vindt ze hier werkelijk op iedere straathoek.

Nu dan een berichtje uit Sukhothai (westelijk van Phitsanulok). Dit is de eerste hoofdstad van Thailand geweest rond de 14de eeuw.

Goed we hebben sinds Phitsanulok al weer veel beleefd.
We zijn voor het eerst met de bus gegaan, naar Sukhothai (1,5h in een bus waarin bij 80km/h alle ramen en deuren open stonden!).
Na aankomst hier hebben we een bungalow gehuurd, maar stel je daar niet al te veel luxe bij voor want de wc moet met een steelemmertje worden doorgespoeld!
En we hebben gisteren op grootmoederswijze (in een soort tobbe) onze was gedaan. Echt lachen!!!
Om 16.15h zijn we een mountainbike tocht gaan maken over het platteland van Sukhothai. Echt gaaf! Over zandpaadjes, door de rijstvelden en prachtige uitzichten. Precies wat we nodig hadden na alle cultuurshocks!
We reden door dorpjes, waar mensen hun huizen uitkwamen om 'hallo' te roepen en te zwaaien, koeien liepen over de weg en we hebben trainingen gezien voor bootraces! Tot slot hebben we een prachtige zonsondergang over de bergen in het westen gezien!
Dit was echt een tocht om nooit te vergeten!

Vandaag zijn we naar de bootraces hier op de rivier geweest. Echt ongelofelijk hoeveel mannetjes ze hier in die smalle bootjes weten te proppen en ze gingen echt onwijs hard!
Daarna zijn we naar historisch Sukhothai gegaan. Erg mooie ruïnes, dus weer vele mooie foto's gemaakt!
Nu zijn we een cd-tje aan het branden, zodat we weer wat foto's kunnen plaatsen en straks gaan we nog even naar de avondmarkt.

Voor de nauwkeurige volgers onder jullie:
Het reisplan is gewijzigd!
We vertrekken morgen naar Mae Sod (westelijk van Sukhothai, aan de grens met Birma/Myanmar). We gaan proberen hier de grens over te gaan, om toch een klein stukje Birma / Myanmar mee te krijgen!
Vervolgens gaan we later deze week proberen naar Mae Sariang te gaan, maar dit is niet gebruikelijk dus we weten nog niet of het gaat lukken. Maar we gaan er wel vanuit! Daarna gaan we naar Mae Hong Son en volgen dan waarschijnlijk wat meer de geplande route (tijdelijk??!!??)

Het is hier echt fantastisch en we zijn erg blij dat we nog lang niet aan Nederland, winter en teruggaan hoeven te denken!

• 18 Oktober 2005 - 11:53

Yvonne:

Wat mailen jullie vaak, dat had ik niet verwacht. Is dat zo gemakkelijk daar; waar doen jullie dat? Ik was ook heel benieuwd om te horen hoe de Thaíse bevolking is, maar ik begrijp uit dit bericht, dat ze heel vriendelijk zijn? Kun je een beetje met ze communiceren, en hebben jullie ook al contact met andere buitenlandse toeristen? Ik heb wel duizend vragen, maar die moet ik maar over een paar maanden stellen denk ik. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben, ga zo door!!!!

• 18 Oktober 2005 - 15:18

Bart:

Hoi hoi

hier bart!
    ik heb natuurlijk niet echt op de mail gekeken maar jacq zegt dat jullie het super mooi hebben daar
    en ik zit in made
    geen klachten natuurlijk
    maar er is wel verschil niet?
    leuke fotos natuurlijk boer met koe enzo
    ja ik heb hier alleen boer!
    en het is natuurlijk al best koud aan het worden
    dus jullie hebben het goed bekeken
    verder wil ik nog even zeggen dat ik mn voerbak van mn hok heb gegooid (die hoort ook niet leeg te zijn!)
    dat was echt een klap!
    en heel veel stukjes
    dus als jullie nog iets voor me mee willen nemen...
    een nieuwe trog misschien?
    ik vermaak me prima en jullie nog meer dus houden zo!!!

knuffel bart! kus

• 18 Oktober 2005 - 18:07

Ria En Henk:

Heel leuk dat de mensen naar buiten komen om naar jullie te zwaaien. Is dat de reden om alvast maar te gaan oefenen om daar als rijstboerinnen de kost te verdienen? Zien al die koeien daar uit als de dromedariskoe op de foto? Wij hopen dat jullie via Burma kunnen reizen, schijnt toch weer een heel andere cultuur te zijn. Heel veel plezier.
    Groetjes, ria en henk.

• 18 Oktober 2005 - 19:08

Wil Mol:

Leuke foto's zeg.
    Hadden jullie niet mee willen doen met die bootraces ?
    Nog bedankt voor de uitleg van de wat, wij zijn maar leken.

Groetjes en nog heel veel plezier.

• 19 Oktober 2005 - 03:52

Eelco En Anja:

groetjes vanuit het andere zuiden... 't gaat lekker daar he??
    zo te lezen ehbebn jullie t super daar... mooi zo1
    enneh.. leuk he.. weten dat t hier geen winter is:)
    we houden jullei site in d egaten, maar zijn vaak beperkt ind e tijd..
    veel liefs uit oz

• 19 Oktober 2005 - 14:23

Willemien:

Hallo meiden,

Wat een gave reis zijn jullie aan 't maken.
    Hoe was 't feestje trouwens, leuk afscheid gehad?
    Toevallig zijn er niet vrienden van ons naar Thailand geweest. We hebben bijna exact dezelfde foto's gezien. De Boedha's, olifanten (waren die in een park), longtailbootjes (die met die lange motor), boedhagezicht in de boomwortels. Jullie gaan zeker ook nog naar de longnek-stam?
    Het ziet er mooi uit.
    We wensen jullie nog veel plezier met de reis en dat jullie maar veel berichten hier mogen achterlaten!!! Is altijd leuk om te lezen...

groetjes van Herco en mij

• 19 Oktober 2005 - 16:45

Mike:

Goedendag dames,

Na alle prachtige foto's en fantastische verhalen, dacht ik; laat ik ook maar weer eens reageren.
    Voelen jullie je al supersterren? Mensen die naar buiten komen rennen om naar jullie te zwaaien :).
    En met al dat sporten en zweten, zullen jullie er ook wel als wereldsterren uitzien.

Over het wijzigen van het reisplan kan ik alleen het volgende zeggen: Denk een beetje aan de harten van jullie ouders!

Ik spreek jullie snel weer (met spreken bedoel ik een emailtje)!!!

• 20 Oktober 2005 - 21:12

Herma:

Heb niet veel tijd om te reageren, maar wil wel even zeggen dat ik die zonsondergang wel heel erg mooi vind!
    Groetjes Herma

• 21 Oktober 2005 - 08:22

Anneke:

wat een heerlijk enthousiaste verhalen en leuke foto's!