Als Hollanders bezoek je een vulkaan op één manier - Reisverslag uit Quito, Ecuador van sandramarloes - WaarBenJij.nu Als Hollanders bezoek je een vulkaan op één manier - Reisverslag uit Quito, Ecuador van sandramarloes - WaarBenJij.nu

Als Hollanders bezoek je een vulkaan op één manier

Door: Sandra en Marloes

04 Juli 2007 | Ecuador, Quito

Jaja echt waar, slechts twee dagen na het laagste punt op onze reis (zeeniveau) zijn we dinsdag naar waarschijnlijk het hoogste punt van deze reis geweest, de Cotopaxi vulkaan.
Deze nog enigszins actieve vulkaan is 5897 meter hoog en wij zijn tot een hoogte van ruim 4500 meter gekomen. Zoals de titel belooft, hebben we deze tocht als echte Hollanders gemaakt. Natuurlijk zijn wij niet al te sportief en is er vanaf 3000 meter hoogte een serieus gevaar voor hoogteziekte, dus zijn we met een jeep naar boven gebracht. Naar beneden was een heel ander verhaal: we zijn gaan fietsen!
Nouja het was meer mountainbiken en het ging heel steil naar beneden, niet echt hollands. Maar wel supergaaf en snel. Vooraf moesten we één of ander risicoformulier van de organisatie invullen, voor alle zekerheid... Oja de organisatie: Biking Dutchman, je vindt ze ook overal.
Maar goed, in vliegende vaart dus een vulkaan af. De afdaling bedroeg verticaal ongeveer 1500 meter. De weg die we echter hiervoor moesten afleggen was ca. 30 kilometer met steile stukken naar beneden en op 3500 meter hoogte moesten we over een vlakte (soms vals plat omhoog) fietsen. De wind was fors en schuin tegen en met een continu tekort aan zuurstof bleek dit een aardige beproeving. Eénmaal heelhuids beneden zijn we terug naar Quito gebracht voor onze laatste nacht aldaar.

• 04 Juli 2007 - 19:00

Wille:

Dat mountainbiken (heet dus niet voor niks zo...) Herco is jaloers op jullie!
    Hoe is het jullie vergaan? Zonder brokstukken hoop ik?!

• 04 Juli 2007 - 19:26

Ron & Sjoerd:

Lieve Dames,
    Wat een fantastische ervaringen en mooire foto's!!! Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat jullie het ontzettend naar jullie zin hebben met elkaar! En oh ja, dat als ik weer in het muffe lab sta, ik met tranen in mn ogen besef dat ik best wel jaloers ben hihihi :P (nee hoor, over anderhalve week smeren we m naar Italie!!!)

Groetjes en al het beste voor jullie!

Ron en Sjoerd

Ps Ouders van Marloes, Hans en Yvonne, goed nieuws uit Kampen! Wij hopen ook dat de situatie rustiger zal gaan zijn voor jullie!

• 07 Juli 2007 - 16:35

Henk En Ria:

Cotopaxi is wel iets anders dan het Limburgs heuvelland. Goed om te horen dat jullie ook wat aan je conditie doen.
    Veel plezier op jullie verdere reis. We kijken uit naar het volgende bericht.

Liefs van ons.

• 12 Juli 2007 - 13:48

Tim:

Inderdaad erg mooie foto's. Maar kan het zijn dat de horizontale foto's wat te breed worden weergegeven? Of ligt dat aan mijn computer?

TIM